خانه / دسته‌بندی نشده / تشریح کمپین «آرزویی برای تهران»

تشریح کمپین «آرزویی برای تهران»

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام ظهر امروز در نشست خبری که پیرامون اعلام آغاز پویش «آرزو برای تهران» برگزار شد با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که بین شهروندان و مدیران شهری فاصله زیادی وجود داشت و مشارکت مردم کاهش یافته است، گفت: بر همین اساس تمام تلاشمان را انجام دادیم که فاصله بین مدیران و مردم کاهش یابد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم که تعامل و گفت‌وگویی بین شهروندان و مدیران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از سویی دیگر آژانس اسکان حقوق بشر، پویش شهر دلخواه را ایجاد کرد، تصریح کرد: از بین ۱۸۷ کشور، ایران و دو کشور دیگر به عنوان محل پروژه شهر دلخواه انتخاب شدند که بر این اساس شاخص‌های شهر دلخواه ایرانیان احصا شد و در یکی از اجلاس‌های سازمان ملل این شاخص‌ها ارائه شد که ما از این فرصت برای پر کردن خلاءهایمان بین مردم و مسئولان شهری استفاده کردیم.

نژادبهرام با اشاره به جزئیات پویش شهروندی آرزو برای تهران، گفت: با مرکز مطالعات شهرداری تهران و سازمان فناوری و مرکز ارتباطات در مورد راه‌اندازی این پویش جلساتی برگزار کردیم و نهایتا با اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۶ ، مقرر شد که این پویش در یکی از محلات منطقه ۶ (یوسف آباد) اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس دبیرخانه دائمی این پویش در مرکز ارتباطات شهرداری ایجاد شد، تصریح کرد: گروه هدفمان را نیز دانش آموزان و جوانان انتخاب کردیم؛ چرا که معتقدیم آینده شهرمان برای این افراد است و لازم است که اعتماد شهری در این قشر ترمیم شود.

وی با بیان اینکه سازمان فناوری در سایت با هم صفحه کمپین آرزویی برای تهران را ایجاد کرد، گفت: شهروندان محله یوسف آباد تا شب چله (۳۰ آذر) فرصت دارند تا آرزوهایشان را برای محله‌شان در این صفحه بنویسند و هر چقدر که استقبال از این آرزو و یا به عبارتی لایک‌های این آرزو بیشتر بود شهرداری منطقه موظف است در یک بازه زمانی ۴۵ روزه تا دو ماه آن را اجرایی کنند. به عنوان مثال یک کودک در سامانه آرزویی برای تهران قید کرده است که دوست دارد روشنایی میدان سلماس بیشتر شود تا بتواند بیشتر بازی کند و اگر این آرزو مورد اقبال بیشتر مردم این محله قرار گیرد شهرداری موظف به انجام این آرزو است.

وی با بیان اینکه آرزوهای مردم برای تهران تنها در قالب خدمات مدیریت شهری است در مورد ابهام لایک‌های قلابی گفت: شهروندان باید در این سامانه ثبت نام کنند اما معتقدیم آن چیزی که سبب افزایش مشارکت مردم از این موضوع می‌شود، تبلیغات و تمرکز بر روی گروه‌های هدف است که بر همین اساس قرار شده علاوه بر افزایش تبلیغات در سطح محلات، با آموزش و پرورش نیز به تفاهم برسیم تا این پویش در مدارس نیز اجرایی شود. همچنین استندهایی نیز در نظر گرفته شده تا در معابر و فضاهای عمومی نصب شود و شهروندان هر محله آرزوهایشان را در آنجا بنویسند تا اگر در چهارچوب اختیارات شهرداری بود آن را اجرایی کنند.

نژاد بهرام با بیان اینکه هر ۴۵ روز بسته آرزوهای یک محله جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر این پویش در محله یوسف آباد به صورت پایلوت در حال اجرا است اما این بدین معنا نیست که بعد از ۴۵ روز مردم این محله دیگر نمی‌توانند درخواستی داشته باشند بلکه در محلات دیگر این طرح اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سامانه ۱۳۷ نیز به نوعی مشکلات مردم را پاسخگو بود گفت: در سامانه ۱۳۷ شما تنها به بیان مشکلات خود می‌پردازید اما شهروند خلاق و فعالی نیستید و ارتباط کاملا یک سویه است اما در این کمپین شما می‌توانید راهکارهایی را نیز ارائه کنید و حتی در مورد پیگیری وضعیت آرزویتان اقدام کنید.

انتهای پیام

درباره admin

مشاهده بیشتر

انتعقاد قرارداد همکاری «اسنپ» و شهرداری تهران

پاسخی بگذارید